ליצור אסטרטגיה שיווקית לעסק שלך לא מתחיל ברק לפרסם את מהות העסק, מי הקהל ומה המוצרים/ שירותים שיש לך להציע.
חייבים לבצע מקבץ של פעולות עקביות ומתוכננות מראש על מנת שנוכל לשקף באופן הכי ויזואלי את התדמית של העסק שלנו.
כאשר מדובר בעסק שמוכר מוצר או שירות בסופו של יום, לקוחות לא מעניין אותם באמת העטיפה או מה את.ה מציע! חשוב להבין, עסקים עושים עם אנשים ולא עם איזה משהו מוחשי או לא מוחשי, מה שבאמת מעניין את הלקוחות זה שיזהו את "הכאב" שלהם, יגעו בו וכמובן החוויה הייחודית שהם קיבלו.
שנערכים מראש לשלב האסטרטגיה, ניתן להגיע ליעדים העסקיים ברמה המקסימלית, הרי אם תשוו את זה למפת דרכים זה בדיוק אותו דבר! אף אחד לא באמת יודע להתמצא במקום זר, במקום שלראשונה הוא פוגש (ותודה לאלוקי הוויז!) – רק עם מפה או כמובן טכנולוגיה מתקדמת- נוכל להגיע ממקום למקום.
כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל, ניתן להתבסס על השלבים הבאים:
1. מגדירים פוקוס שיווקי: מהו המטרה העיקרית של העסק? מי הם הלקוחות המרוכזים שיש להם הכי הרבה עניין במוצר או שירות שלך?
2. מגדירים מטרות ויעדי ביצוע: מהם התוצאות הרצויות שאתה מצפה להשיג? האם אתה רוצה להגיע לכמות מסוימת של לידים, להגדיל את המכירות, או לשפר את המודעות למותג?
3. יוצרים תחזיות: מהם הטרנדים הנוכחיים והעתידיים בשוק? אילו ערוצים דיגיטליים יכולים להיות יעילים עבורך?
4. מאפיינים ומדייקים את קהלי היעד: מי הם הלקוחות המטרים שלך? אילו תכנים והודעות יהיו הכי מועילים עבורם?
כל השלבים הללו יכולים להבטיח שהאסטרטגיה שלך תהיה מדויקת ומתאימה לצרכים של העסק3. אז בהצלחה בבניית האסטרטגיה שלך!
אני כאן לכל שאלה,
אורטל