למה לבנות בית עם תוכנית עבודה?
למה לקיים דיונים בבית משפט לפני הכרעת גזר הדין?
למה להגיע לבדיקות ובירורים לפני הליך רפואי ?
למה לצאת לדייטים ולהכיר את האישיות לפני שמתמסדים? (טוב.. אצל כולם ?, אבל יודעים מה הנוהל הרגיל)
תארו לכם משימה של לבנות בית, בלי תוכניות עבודה, בלי משימות ברצף סדיר והכל הולך להיעשות ביד חופשית! רוב הסיכויים שיצא משהו בסגנון ארגז חול בגן ילדים
ולא לזה התכוון האדריכל ?
זה בדיוק הסיבה למה כל עסק בין אם זה בתחילת הדרך ואפילו באימפריה שלו חייב (אבל ברמת החייב!!!) את מפת האסטרטגיה – כן, זה אומנם נשמע מפוצץ (כי משתמש היום במפה?) אבל זה לא חייב להיות כזה מסובך- אבל זה כן חייב להיות מדוייק
ולקחת בחשבון שהדברים דינאמיים וכמו שלכל ילד יש קצת אחר של התפתחות ככה גם בין העסקים.
אז מה כן חייב להיות במפת האסטרטגיה?
- תבינו רגע מי אתם! העסק זה הכל טוב ויפה … אבל אנשים קונים אנשים ולא את המוצר/ השירות. לפני שאנחנו נכנסים למושגי הבידול, תועלות וכו'- יש אתכם! האישיות שלכם בסופו של דבר תקבע אם הלקוחות ירצו אתכם או לא וירצו להמליץ עליכם . קחו משימה: תכתבו על עצמכם לפחות 15 נקודות של אופי/כישורים ואם ממש קשה לכם- אל תתביישו לשאול אחרים
- הצגה עצמית- רובנו נציג את עצמנו בפני אחרים עם השם והמקצוע שלנו, כמה עוד נמשיך להיות בתוך תבניות?! כשאני מציגה את עצמי בפני אחרים אני מכריזה בתוצר הסופי שאני תורמת עבור הלקוחות שלי "מייצרת ללקוחות שלי את הלקוחות שלהם באמצעות שיווק, תוכן וקידום ממומן" ראיתם איך אפשר להיות גם יצירתיים וגם פתאום משהו שיכול לגמרי לפתות אחרים?
- לקוחות- פליזזזז… אל תגידו כולם! זה לא הגיוני וגם אתם לא הייתם רוצים לקבל כל אחד, כי גם לקוחות שרוכשים מוצר/ שירות יכולים בקלות להיות משהו שלא זימנתם לעצמכם. מצד אחד אני אומרת שיש יתרון בלהתמקד בנישה אחת של קהלים כי אז המסרים והעסקאות הם הרבה יותר ממוקדים. מצד שני – לא תמיד חייב להתמקד בנישה אחת של קהלים, אבל! כבעלי עסקים אתם כן רוצים להתמקד בקהלים שנכונים לכם ולרדת לרזלוציות שהייתם רוצים- לדוג: משפחות מהפריפריה שרוצים לשפר את כלכלת הבית, רווקים ורווקות מאיזור צפון הארץ כדי לעזור להם למצוא זוגיות, סטודנטיות מאיזור המרכז שירצו לשלב עבודה עם לימודים- כלומר ממש לראות את הלקוחות שלכם ברמה של השמות, גילאים, מיקומים , מצב סוציואקונומי ותחומי עניין.
- תוכן, מסרים, ערך, משפך שיווקי, פרסומים, יצירתיות ועוד מלא – נכון, נשמע כמו מפולת של אבנים שהולכת ליפול עליכם. אבל זה לא צריך להיות מסובך! תתחילו רגע בסעיפים הקודמים, תבינו מה המסרים שאתם רוצים להפיץ לעולם, מה המטרות בתוכן של העסק שלכם, את מי הייתם רוצים להרשים, איפה אתם מוצאים השראות והכי חשוב… מה הסיפור שלכם? או במילים אחרות סטוריטלינג ואיך הסיפור שלכם יכול לגעת ב"כאב" של אחרים
ברור לי שלא מבלוג אחד אפשר לבנות אסטרטגיה שיווקית ובטח לא לפתוח עכשיו איזה עסק מצליח? אבל אני כן מאמינה שצריך להתחיל במשהו, אפשר להגיע לזה לבד עם המון התחבטויות או לקבוע איתי פגישת אפיון של שעתיים, לעבור על הנקודות החשובות, לדייק במסרים, להבין איפה הבידול שלכם והיידה אתם מתחילים להפיץ את הבשורה שלכם בדיוק, עקביות ומלא יצירתיות.