שיווק הדיגיטלי הוא תחום רחב שמכלל את כל הפעילויות השיווקיות באינטרנט. זה כולל קמפייני פרסום ברשתות חברתיות, קידום תוכן במנועי חיפוש, פרסום במייל, ועוד. למרות הפוטנציאל הגדול, ישנם כמה סיבות שארגונים גדולים לא תמיד מתחזקים את שיווקם הדיגיטלי:
- מורכבות: השיווק הדיגיטלי מורכב ודורש הבנה מעמיקה בכלי ואסטרטגיות. ארגונים גדולים עשויים להתמקד בפעילויות אחרות ולא להשקיע מספיק משאבים בשיווק הדיגיטל.
- שינויים פנימיים: טרנספורמציה דיגיטלית דורשת שינויים בתהליכים ותרבות הארגון. לפעמים קשה לארגון להתמקד בשני התחומים בו זמן אחד.
- כח אדם וזמן: המעבר לשיווק דיגיטלי דורש השקעה בכח אדם וזמן. לא תמיד יש לארגון את המשאבים הנדרשים לכך.
- פרטיות ואבטחה: השיווק הדיגיטלי מצריך טיפול בנתונים האישיים של לקוחות. ארגונים גדולים עשויים להתמקד באבטחת הנתונים ולהימנע מפעילויות שעשויות לסכן את הפרטיות.
- צורך בשינוי תרבותי: טרנספורמציה דיגיטלית דורשת שינוי תרבותי בארגון. לפעמים קשה להטמיע את השינויים הנדרשים בכל הרמות.יחד עם זאת, ישנם ארגונים שמבינים את החשיבות הרבה שיש בשיווק דיגיטלי ובהחלט משקיעים בו בהתאם באמצעות משווקים פרטיים או חברות פרסום גדולות